Poznejte partnery veletrhu zblízka a navštivte jejich stánek
V brožuře, kterou dostaneš při vstupu na JobChallenge, budou barevně označeni partneři veletrhu. Zastav se za nimi a zjisti zajímavé pracovní nabídky.
Objevení vlastních hodnot, schopností, kvalit, tužeb a preferencí je velmi nápomocné při zjišťování, v jakých organizacích se chcete angažovat. A jak poznáte, že je daná firma pro vás to pravé ořechové? Na to se podíváme v tomto článku.
Základní hodnoty organizace mohou být jasně definovány na jejích webových stránkách nebo je můžete odvodit z její práce a komunikace na sociálních sítích. Pokud si před podáním žádosti o volnou pozici nebo před účastí na pohovoru trochu prozkoumáte zázemí společnosti, může vám takový průzkum pomoci určit základní hodnoty organizace a rozhodnout se, zda se shodují s těmi vašimi. Nalezení organizace s podobnými hodnotami vám může pomoci najít kulturní soulad a zlepšit celkovou spokojenost s prací.
Webové stránky
Jedním ze základních způsobů zjišťování informací o společnostech je poněkud prostý, jedná se totiž o firemní web. Přestože je každá společnost jiná, z webu je často možné zjistit informace o historii, kultuře, hodnotách, zaměstnancích a samozřejmě taktéž o činnost nebo produktech dané společnosti. Všechny tyto informace vám mohou při vyhodnocování vzájemné vhodnosti výrazně pomoci.
Sociální sítě: V dnešní době se firmy snaží o budování firemní identity a značky na sociální síti. Už jen to, jaké sociální sítě společnost využívá vám může naznačit, na jaké věkové/sociální skupiny cílí, a to ať už jako na své potenciální zákazníky nebo potenciální zaměstnance. Na sociálních sítích je ale možné zvážit taktéž následující:
Influenceři: S kým firma spolupracuje? Souzní s vámi tento influencer hodnotově? Líbí se vám, co dělá a co říká/jak se prezentuje?
Komunikační styl/kultura: V otázce komunikace a kultury je vhodné sledovat například firemní tykání/vykání, formální přístup/vtipy a memes, jak zvládá společnost krizové situace na sociálních sítích nebo jak je důvěryhodná
Ambasadoři: Některé firmy používají své zaměstnance jako ambasadory, kteří propojí svou osobní značku s tou firemní. Podobně jako u influencerů, to co ambasador říká a jak se prezentuje na sociálních sítích vám může pomoct rozklíčovat, jaká firma je.
Práce s trendy: Jak reaguje marketing na novinky a pop culturu (např. využití Barbie)
Mezi nejčastěji využívané sociální sítě patří Instragram a Linkedin. Na tento průzkum tedy doporučujeme zamířit především na ně.
Stopy na internetu: O firmě se můžete také hodně dozvědět skrze rozhovory či články. Dobrý zdrojem pak mohou být podcasty, záznamy z eventů s výstupy firmy či jejich zaměstnanců a články na LinkedInu nebo dalších platformách.
Reference: Dobrým výpovědním faktorem jsou taktéž reference a recenze na firmu. Znáte osobně někoho, kdo ve firmě pracuje nebo pracoval? Ideální. Zeptejte se ho na co nejvíce podrobností.
Pokud takovou možnost nemáte, může pomoci například taktéž atmoskop. Na něm lze objevit cenné informace o tom, jak nahlíží na firmu její zaměstnanci. Můžete tak získat objektivnější pohled od více osob naráz.
Pracovní portály: Na pracovních portálech můžete nalézt víc než pouze aktuálně vypsané pracovní pozice dané firmy. Některé portály umožňují firmám tvorbu profilů, na kterých se jako uchazeč můžete o firmě mnoho dočíst. Mezi takové portály patří Cocuma, Startupjobs nebo Welcome to the jungle.
Kariérní rozhodování: Abychom mohli dělat informovaná kariérní rozhodnutí, je potřeba znát své vlastní hodnoty. Jak poznat vlastní hodnoty/pracovat s vlastními hodnotami si můžete přečíst zde - odkaz na článek o hodnotách.
Abychom mohli dělat informovaná kariérní rozhodnutí, je potřeba znát své vlastní hodnoty. Jak poznat vlastní hodnoty/pracovat s vlastními hodnotami si můžete přečíst zde - odkaz na článek o hodnotách.
Kariérní rozhodování je proces, který jedinec prochází při výběru a plánování své kariéry. Tato fáze života může nastat různými způsoby, například při dokončení školního vzdělání, změně profesního směru nebo při hledání nových pracovních příležitostí. Kariérní rozhodování zahrnuje zvážení různých možností, jako jsou různá povolání, průmyslová odvětví, zaměstnavatelé a pracovní prostředí. K učinění samotného rozhodnutí je pak vhodné zkombinovat vlastní hodnoty s informacemi získanými o jednotlivých společnostech a následně vyhodnotit, zda jsou v souladu.
Jak konkrétně postupovat vám shrnujeme následujícími body:
Sebezkoumání: Definujte si vlastní hodnoty a preference, které jsou pro vás důležité.
Průzkum trhu práce: Zjistěte, jaká pracovní místa jsou žádaná a jaké jsou perspektivy růstu v daném odvětví.
Průzkum firem: Zjistěte si víc informací o společnostech, u kterých práci zvažujete. Nasměrovat vás mohou informace z první části článku.
Informace o firmě/pozici prakticky: Zjistěte, jak je to s praktickými stránkami pracovní pozice. Jak je to s logistikou či mzdami?
Analýza všech skutečností: Přichází krok, ve kterém je zapotřebí všechny předešlé body společně zanalyzovat a dojít k rozhodnutí. Pomoci vám mohou nejrůznější techniky jako je SWOT analýza nebo vyhodnocení pro a proti.
Akční krok: Aby vše nezůstalo jen ve vaší mysli, je zapotřebí naplánovat akční krok. Takovým může být například žádost o práci nebo face to face průzkum na JobChallenge.
Pokud Vám článek ukázal cestu, ale chcete se o svém kariérním rozhodování také s někým pobavit, můžete využít kariérní poradenství od Kariérního centra MUNI.
Zdroje:
https://www.indeed.com/career-advice/career-development/types-of-values
V brožuře, kterou dostaneš při vstupu na JobChallenge, budou barevně označeni partneři veletrhu. Zastav se za nimi a zjisti zajímavé pracovní nabídky.